In opdracht van Rotterdam de Boer op werkten we mee aan een uitbreiding van hun bestaande campagne Eet Natuurlijk Lokaal. Voor deze nieuwe fase – met de toevoeging ‘op je werk’ – stond de werkvloer centraal: hoe krijgen we eerlijk, lokaal en natuurinclusief geproduceerd voedsel letterlijk op tafel bij Rotterdamse bedrijven?
We dachten mee over het campagneconcept en ontwikkelden meerdere visuele richtingen, die we tijdens een gezamenlijke brainstormsessie met het team van Rotterdam de Boer op verder hebben aangescherpt. In deze sessie bepaalden we ook de fotografierichtlijnen en de visuele sfeer van de campagne. Fotografie werd verzorgd door Jell Fotografie, met productiebegeleiding vanuit Mooijontwerp. De video’s werden gemaakt door Bert.
In de beelden komen opgestroopte mouwen steeds terug – een subtiele verwijzing naar het Rotterdamse ‘niet lullen maar poetsen’. Zo ontstaat een frisse, visuele vertaalslag van een thema dat soms als zwaar wordt gezien: eerlijk eten op het werk. Geen moralistische toon, maar juist energie, herkenning en beweging.
We verzorgden naast het concept en campagnebeeld ook het ontwerp van verschillende middelen: posters, folders, roll-up banners, video’s, een logoset en templates. Alles in lijn met de bestaande huisstijl van Eet Natuurlijk Lokaal, maar met een eigen twist voor deze specifieke doelgroep: de Rotterdamse werknemer.



De campagne ging van start tijdens de Rotterdamse Dakendagen en zal de aankomende weken op verschillende plekken in de stad zichtbaar zijn – van oogstmarkten tot coworkingspaces.
Meer over de campagne op:
eetnatuurlijklokaal.nl/op-je-werk