De afgelopen periode hebben wij voor Houweling het logo mogen doorontwikkelen. Een bijzonder moment, omdat het familiebedrijf onlangs het predicaat koninklijk heeft ontvangen. Dat maakte de naam Royal Houweling officieel en vroeg om een verfijnde aanpassing van het bestaande logo. Met het predicaat werd de nieuwe naam ingevoerd. Het woordmerk is daarop aangepast van Houweling Group naar Royal Houweling. De typografie en stijl zijn hetzelfde gebleven, zodat de vertrouwde uitstraling behouden blijft.
Een subtiele maar betekenisvolle evolutie
Het beeldmerk hebben we aangevuld met een kroontje dat volledig aansluit op de bestaande vormentaal. De vorm, lijnvoering en stijl zijn in dezelfde familie ontwikkeld, zodat dit heel natuurlijk aanvoelt. In verschillende fasen hebben we schetsen en varianten uitgewerkt en verfijnd tot het kroontje naadloos aansluit bij het oorspronkelijke logo. Het vernieuwde logo is een evolutie van het bestaande ontwerp. De basis en herkenbaarheid blijven intact, alleen de naam en het kroontje markeren de nieuwe status van Royal Houweling. Een kleine aanpassing met grote symbolische waarde.

Onthuld en in gebruik
Vorige week heeft Royal Houweling het nieuwe logo officieel onthuld. Het is mooi om te zien hoe het ontwerp nu wordt toegepast in hun communicatie. Wij zijn trots dat wij dit moment mochten vormgeven.