m
Animated block pattern
Visuele identiteit

Nieuwe visuele identiteit voor Rijnsburgse bloemencorso: ⁠Flower parade

De afgelopen periode hebben we met veel plezier en toewijding gewerkt aan de visuele identiteit van de Flower Parade. Het vorige logo was inmiddels wat verouderd en in gebruik ontstonden er hier en daar inconsequenties. In samenwerking met het bestuur zijn we daarom op zoek gegaan naar de kern van het Rijnsburgse bloemencorso: wat zijn de belangrijkste waarden, en welke uitstraling past daarbij?

Het resultaat is een eigentijds en kleurrijk logo dat plezier en energie uitstraalt – precies wat dit rijdende theater ook overbrengt. Naast het logo ontwikkelden we een bijpassende wallpaper waarin de stijlelementen van het beeldmerk terugkomen. De bloemblaadjes lijken je letterlijk tegemoet te komen en dragen dezelfde levendigheid in zich die je tijdens het corso ervaart.

Ook het jaarthema kreeg een visuele vertaling: ‘Er was eens…’ zal dit jaar op de wagens tot leven komen.

Het bestuur van de Flower Parade bestaat volledig uit vrijwilligers met een groot hart voor bloemen. Met onze eigen Rijnsburgse ‘roots’ en een flinke dosis jeugdsentiment hebben wij daarom ook met veel liefde onze bijdrage vrijwillig geleverd.

Op dit moment werken we hard aan diverse communicatiemiddelen, en samen met Outhands wordt ook een gloednieuwe website gerealiseerd.

We kijken er nu al naar uit om het bloemencorso op 8, 9 en 10 augustus in volle glorie voorbij te zien trekken!