fbpx
skip to Main Content

Begin 2019 werden wij door Leo de Kock gekozen als bureau dat aan de slag mocht met het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit. We zijn een intensief traject gestart waarbij we zowel met Leo de Kock als hun moederbedrijf Agrico in gesprek gingen. Naast het ontwerpen van een strak woordmerk hebben we een beeldmerk ontwikkeld waarmee zij uistralen waarvoor ze staan. In de restvorm van de initialen komt een plusteken naar voren, dat symbool staat voor de waarde die zij als toegewijde, analytische en innovatieve aanpakker aan de aardappel toevoegen.

Naast het logo en beeldmerk introduceren we het nieuwe kleurenpalet waarbij zwart-wit staat voor de nuchtere no-nonsense aanpak van Leo de Kock en de goud warme kleur staat voor de roots van de aardappel. We hebben de highlights van het bedrijf in Purmerend in fotografie vastgelegd én foodfotografie van het eindproduct gemaakt waarbij we aardappelen, groenten en uien in hun mooiste vorm hebben vastgelegd.

Leo de Kock is de specialist op het gebied van verpakken en het verhandelen van verse tafelaardappelen. Zij begonnen hier in 1916 al mee. Daarnaast zitten zij volop in de ontwikkeling met nieuwe innovatieve producten en smaken. De focus ligt bij hen niet alleen op het slim verpakken, maar zij doen aan complete ketenbeheersing, vanaf grondstof tot consument. Leo de Kock maakt onderdeel uit van de Agrico groep. Een krachtige coöperatieve organisatie die wereldwijd aardappelen vermarkt, nieuwe rassen ontwikkelt en innovatieve oplossingen bedenkt.

Back To Top